Jom Sembang Lebat

Thursday, December 31, 2009

Ada Apa dengan Tahun Baru?

Posted on 5:36 PM by Ghuroba'

Assalamualaikum semua..
Buat rakan2, ikhwah akhawat, pembaca setia, pembaca tak setia, dan para bloggers sekalian.
Alhamdulillahi rabbil-'alamin, selawat dan salam setinggi-tinggi selawat kepda junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w yg tercinta.
Segala puji bagi Allah, selaku rabbul 'alamin yg telah memanjangkan hayat ana sesaat demi sesaat utk ana teruskan ber-blogging.

Amma ba'd..
Wahai umat manusia yg telah mengucapkan dua kalimah syahadah, bertakwalah kita dgn sebenar-benar ketakwaan kepada Allah. Patuhlah kita kepada segala ajaran yg terkandung di dalam al-Quran, dan yakinlah kita dengan sunnah nabi s.a.w.

Selamat tahun baru diucapkan kepda semua (2010)
Cita2 ana pada tahun baru?
Ana tak sambut tahun baru masihi dgn penuh kegilaan. Tapi, kalau ahun baru hijriyah, baru lah ana sambut tapi tu pun sederhana je.

Cita2 tahun baru ana, ana baru je dpt idea utk menulis sebuah cerita, bukan bertemakan cinta (dah banyak sgt crita mcm nih) tapi lebih bertemakan jihad, mujahadah, dakwah dan perjuangan Islam. hehe, tapi crita ni hanyalah rekaan semata2.

Azam tahun baru?
Utk waktu subuh dan isyak, mesti solat secara berjemaah tak kira mcm mana keadaan pun. kalau 2 org pun jadi.
Satu lagi azam ana yg gila2, tak nak tinggal solat tahajjud walaupun satu malam.

Itu shj lah dpd ana.
Wallahualam..

No Response to "Ada Apa dengan Tahun Baru?"

Don't just say

Don't just: Earth Hour 2012 is happening on 31 March 2012, at 8.30 - 9.30pm. Let's all make a pledge to support this event!