Jom Sembang Lebat

Wednesday, August 19, 2009

Macam mana ni..

Posted on 12:50 PM by Ghuroba'

Alhamdulillah Ramadhan datang lagi..beberapa hari lagi bertemu bulan yg dinanti-nantikan. Seronoknya tahajud, sahur, tadarus dari pagi sampai petang, iftar dan juga terawih. Rindunya aku pada kemeriahan Ramadhan. Pastu raya pulak, tapi aku tak berapa kisah pasal raya. Usia aku yg makin tua ni (dah mula ada perangai mcm org tua), jadi kedatangan syawal tak terasa. Yg aku terasa cuma pemergian bulan Ramadhan.huhu..

Tapi, berdasarkan tajuk aku ni bukanlah nak cakap pasal kedatangan bulan ramadhan. Yg aku dok gelabah sgt ni, projek sarjana muda aku masih belum siap lagi. Engine testing aku tak buat lagi. Macam mana dgn data ni..adoi..
Kalau nak buat kerja berat time puasa mmg takde hal bagi aku. Baru kerja berat, belum lagi berperang. Tapi masalahnya, staff makmal nak ke buat time puasa ni? Kalau biar aku sorang yg setting takut2 ade je alat yg rosak.
Takpela, tawakkal aje lah. Yang penting, write-up kena siapkan. Dah berapa hari aku susah nak tido malam sebab risau sangat projek aku tak berjaya.
Rupa pun macam zombie.
Doa2 lah supaya tarikh penyerahan laporan PSM bukan lepas raya supaya aku ada masa nak buat experiment nyer.

Teringat pula berita pemergian Ustaz Asri. Alfatihah untuk beliau. Aku terkejut berok bila dpt tau ketua kumpulan Nadamurni @ Rabbani meninggal. Teringat pula firman Allah ayat terakhir surah al-munafiqun:

"dan Allah tidak akan melambatkan kedatangan ajal seseorang.."

Ingat2 lah dunia ni hanya sementara..

No Response to "Macam mana ni.."

Don't just say

Don't just: Earth Hour 2012 is happening on 31 March 2012, at 8.30 - 9.30pm. Let's all make a pledge to support this event!