Jom Sembang Lebat

Monday, October 6, 2008

Dadih..

Posted on 2:33 PM by Ghuroba'


Korang semua mesti suka makan dadih kan? Lagi lagi biler cuaca tgh panas, lps smayang jumaat kat luar pagar masjid mesti ader gerai kecik jual dadih. Raya baru baru ni aku gi beraya kat umah Mak Busu aku (adik bongsu mak aku la tu). Die pun hidangkan la dadih dlm bekas kecik tu kan. Banyak giler mcm die borong je. Aku pun tanyer la die mana Mak bUsu borong dadih banyak ni? Die kata maner ader borong, die buat. Makin menarik biler die kata die buat dadih tu. Pastu die pun gi dapur amik sepaket dadih segera. Benda tu mcm serbuk la kan. Tiba2 je aku mcm tertarik, aku tanya braper harga sepaket? Berapa cawan boleh buat ngan sepaket ni? Terkejut gak aku biler die kata sepaket serbuk dadih ni bleh buat 40 bekas. Sepaket benda tu dlm rm 3.50.. Kalau jual, 1 tub dah singgit. maknenyer sepaket bleh dapat rm 40 secara kasar. Modal yg diperlukan cuma utk beli benda tu ngan bekas2 die jer. Nak masak takde hal, dapur ngan peti ader dah. Kalau laku mmg best giler.. Jadi, skg aku pun tgh pikir2 nak buat bisnes dadih. Ape pendapat korang?

No Response to "Dadih.."

Don't just say

Don't just: Earth Hour 2012 is happening on 31 March 2012, at 8.30 - 9.30pm. Let's all make a pledge to support this event!