Jom Sembang Lebat

Thursday, March 12, 2009

Boleh ke berubah?

Posted on 5:01 PM by Ghuroba'

Orang macam aku boleh berubah ke?

Orang yang berperangai buruk macam aku ni boleh berubah ke?
Ataupun, perangai buruk aku ni terlalu buruk sampai tak bleh diperbaiki lagi?
Adakah pandangan orang lain terhadap diri aku akan berubah jika aku sendiri berubah, atau mereka akan tetap memandang aku dengan pandangan yg negatif?
Wallahualam.
Biarlah mereka nak cakap apa pun, aku tak boleh paksa.
Mungkin memerlukan masa yang lama.
Biarlah mereka kata "ala dia tu berlakon je" atau "huh, nyampah aku"..
Itu semua urusan masing-masing, bukan masalah aku.
Kalu nak ikutkan, sebelum berubah dah tak suka, lepas berubah pun sama, takkan dapat puaskan hati diorang pun.
Apa2 yg terjadi, pasti ada hikmah.
Bawak2 bersabar man. cuba bertenang.

Ya Allah, berikan aku kekuatan utk menghadapi dugaan ini.

2 Response to "Boleh ke berubah?"

.
gravatar
Syammil Says....

man tayar..jwpnnya boleh.tapi mesti la dgn usaha.jgn cakap ja.xkan nk stay kat level lama lg..cari sinar tu.insyaallah akan jumpa..

.
gravatar
luqman Says....

erm..
terima kasih..
Actually aku mmg terasa hati pasal hari tu (toksah citer lebih2).

Don't just say

Don't just: Earth Hour 2012 is happening on 31 March 2012, at 8.30 - 9.30pm. Let's all make a pledge to support this event!